Przejdź do forum

WITAMY NA FORUM WIELKOPOLSKIEGO KLUBU CITROENA I PEUGEOTA
1 Gość, 0 Użytkowników

Autor Wątek: 2.2 HDi - podciśnienia  (Przeczytany 4658 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pedro

  • Lexia
  • Admin
  • *****
  • Wiadomości: 1430
  • Reputacja 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • FORUM KLUBOWE
    • Email
  • Model samochodu: C4 Picasso
  • Poj. silnika: 1600
  • Paliwo: Diesel z FAP
  • Rok prod.: 2007
  • Nadwozie: HB
  • Miasto: Kalisz
  • Marka : Citroen
2.2 HDi - podciśnienia
« dnia: Grudzień 25, 2015, 11:17:39 am »
W tym silniku bardzo dużo podzespołów jest sterowane podciśnieniami:
- przepustnica zimnego powietrza
- przepustnica ciepłego powietrza
- SWIRL
- EGR
- ciśnienie turbo
- serwo hamulca
W każdym z tych połączeń mogą wystąpić nieszczelności spowodowane albo uszkodzeniem urządzenia wykonawczego albo wężyka...
Żeby to sprawdzić potrzebne nam będzie:
- manometr podciśnienia do -1bar
- pompka podciśnienia do -1bar
- wężyki średnicy ok 3-4mm długość najlepiej ok 1m
- opcjonalnie lexia jeżeli ktoś posiada dla ułatwienia testów elektrozaworów


Manometrem sprawdzamy podciśnienie - powinno być między -0,6 do -0,8bar na wolnych obrotach ( informacje o wartościach dzięki koledze dajnekomirek)

TO JEST TYLKO SCHEMAT POGLĄDOWY MAJĄCY NA CELU POKAZAĆ POŁĄCZENIA PRZEWODÓW W UKŁADZIE A NIE UMIEJSCOWIENIE ELEMENTÓW




Jak prawidłowo sprawdzić podciśnienia?
- najpierw sprawdzamy pompę vacuum - PRZYKRĘCONA Z PRAWEJ STRONY SILNIKA - odpinamy od niej przewód i podpinamy manometr - odpalamy silnik - powinna wytworzyć podciśnienie ok -0,6 -0,8BAR jak tak jest to jest ok jak nie to tu może leżeć przyczyna niedomagań całego układu a w konsekwencji podzespołów sterowanych podciśnieniami

- czerwona linia pokazuje wiązkę przewodów zasilania w podciśnienie dalszych elementów układu -w nich przy odpalonym silniku powinno być -0,6 do -0,8BAR - jeżeli nie ma wcale - tu jest gdzieś dziura na którymś połączeniu więc zaczynamy przeglądać węże czy są popękane lub po prostu zsunięte z króćca

- pomarańczowa linia - PRZYKRĘCONY DO OBUDOWY FILTRU POWIETRZA - elektrozawór klapy zimnego powietrza i klapa - odpinamy wąż elektrozaworu i sprawdzamy czy jest w nim podciśnienie (silnik odpalony) jak jest to jest to przewód zasilający
Drugi przewód będzie szedł prosto do klapy więc podłączamy do niego pompkę i pompujemy patrząc na manometr czy buduje się podciśnienie - jeżeli tak i jest utrzymywane to jest szczelnie
Podpinamy manometr pod króciec wyjścia elektrozaworu i robimy test czy jest szczelny i czy puszcza podciśnienie po otwarciu jego(lexia)

- zielona linia - servo hamulca - DUŻA CZARNA OKRĄGŁA PUSZKA NA GRODZI ZARAZ ZA POMPĄ VACUUM - generalnie jeżeli w linii czerwonej mamy odpowiednie podciśnienie to servo też jest ok

- żółta linia - sterowanie swirl-em - PRZYKRĘCONY Z TYŁU ZA OBUDOWĄ FILTRU POWIETRZA - sprawdzamy tak samo jak pomarańczową - przed powinno być podciśnienie a za sprawdzamy pompką czy się buduje i czy dźwignia się rusza
DODATKOWO -
Za elektrozaworem:
obroty silnika/ wartość podciśnienia
780 obr/min / 0 barów
4000 obr/min / 0,6 barów
Wytworzyć podciśnienie około 0,6 barów za elektrozaworem - Sworzeń musi dojść do oporu

- ciemno niebieska linia - sterowanie klapy ciepłego powietrza - ELEKTROZAWÓR UMIESZCZONY NA GRODZI Z PRAWEJ STRONY POD OSŁONĄ GRUCHY ZAWIESZENIA - analogicznie do pomarańczowej lini

- różowa linia - sterowanie turbiny - ELEKTROZAWÓR UMIESZCZONY NA GRODZI Z PRAWEJ STRONY POD OSŁONĄ GRUCHY ZAWIESZENIA - sprawdzamy analogicznie do pomarańczowej linii-
DODATKOWO - jeżeli mamy możliwość zobaczyć -
Za elektrozaworem:
obroty silnika/ wartość podciśnienia
780 obr/min / 0,6 barów
4000 obr/min / 0,25 barów
Wytworzyć podciśnienie w wężyku za elektrozaworem idącym do turbo i około 0,8 barów Pręt musi się przemieścić o 12 ± 2 mm

- jasno niebieska linia - sterowanie EGR - ELEKTROZAWÓR UMIESZCZONY NA GRODZI Z PRAWEJ STRONY POD OSŁONĄ GRUCHY ZAWIESZENIA - analogicznie do pomarańczowej linii
*C4 Picasso 1.6HDi '07 110KM FAP* Mój
*C4 3D 1.6HDi 110KM*Żony
Byłe autka:
GSA 1.3 '82,BX 1.4i '91 ,ZX 1.8i '93 ,ZX 1.4i '96(klima) ,Xantia 1.8i SX '94
XM 3.0 V6 '91(klima,gaz) ,BX 1.9DIESEL '91 ,Xantia 2.1TD '96(klima)
Xantia 1.8i '95(gaz), C5 2.2HDi '01, Xsara VTS 2.0HD '01i,

Offline Pedro

  • Lexia
  • Admin
  • *****
  • Wiadomości: 1430
  • Reputacja 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • FORUM KLUBOWE
    • Email
  • Model samochodu: C4 Picasso
  • Poj. silnika: 1600
  • Paliwo: Diesel z FAP
  • Rok prod.: 2007
  • Nadwozie: HB
  • Miasto: Kalisz
  • Marka : Citroen
Odp: 2.2 HDi - podciśnienia
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2016, 10:31:00 am »
Aktualizacja tematu
*C4 Picasso 1.6HDi '07 110KM FAP* Mój
*C4 3D 1.6HDi 110KM*Żony
Byłe autka:
GSA 1.3 '82,BX 1.4i '91 ,ZX 1.8i '93 ,ZX 1.4i '96(klima) ,Xantia 1.8i SX '94
XM 3.0 V6 '91(klima,gaz) ,BX 1.9DIESEL '91 ,Xantia 2.1TD '96(klima)
Xantia 1.8i '95(gaz), C5 2.2HDi '01, Xsara VTS 2.0HD '01i,

Offline kaczmarek

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 523
  • Reputacja 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • Email
  • Model samochodu: berlingo,bx
  • Poj. silnika: 1,6 hdi, 1,4 hdi
  • Paliwo: 2 diesle
  • Rok prod.: 2004,2007
  • Nadwozie: kombi,van
  • Miasto: ostrow wlkp
  • Marka : citroen,peugeot
Odp: 2.2 HDi - podciśnienia
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2016, 05:07:11 pm »
 Bartek a znalazles nieszczelności? Ma większą  moc?

Offline Pedro

  • Lexia
  • Admin
  • *****
  • Wiadomości: 1430
  • Reputacja 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • FORUM KLUBOWE
    • Email
  • Model samochodu: C4 Picasso
  • Poj. silnika: 1600
  • Paliwo: Diesel z FAP
  • Rok prod.: 2007
  • Nadwozie: HB
  • Miasto: Kalisz
  • Marka : Citroen
Odp: 2.2 HDi - podciśnienia
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2016, 07:59:33 pm »
Znalazłem, muszę wymienić swirl, no ale pogoda do niczego...
*C4 Picasso 1.6HDi '07 110KM FAP* Mój
*C4 3D 1.6HDi 110KM*Żony
Byłe autka:
GSA 1.3 '82,BX 1.4i '91 ,ZX 1.8i '93 ,ZX 1.4i '96(klima) ,Xantia 1.8i SX '94
XM 3.0 V6 '91(klima,gaz) ,BX 1.9DIESEL '91 ,Xantia 2.1TD '96(klima)
Xantia 1.8i '95(gaz), C5 2.2HDi '01, Xsara VTS 2.0HD '01i,

Offline Pedro

  • Lexia
  • Admin
  • *****
  • Wiadomości: 1430
  • Reputacja 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • FORUM KLUBOWE
    • Email
  • Model samochodu: C4 Picasso
  • Poj. silnika: 1600
  • Paliwo: Diesel z FAP
  • Rok prod.: 2007
  • Nadwozie: HB
  • Miasto: Kalisz
  • Marka : Citroen
Odp: 2.2 HDi - podciśnienia
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2016, 01:15:44 pm »
dobrałem się do swirla i faktycznie dziurawy... do tego wężyk urwany i elektrozawór od swirla padnięty - ciągle otwarty więc jeszcze trochę zanim auto ruszy z kopyta
*C4 Picasso 1.6HDi '07 110KM FAP* Mój
*C4 3D 1.6HDi 110KM*Żony
Byłe autka:
GSA 1.3 '82,BX 1.4i '91 ,ZX 1.8i '93 ,ZX 1.4i '96(klima) ,Xantia 1.8i SX '94
XM 3.0 V6 '91(klima,gaz) ,BX 1.9DIESEL '91 ,Xantia 2.1TD '96(klima)
Xantia 1.8i '95(gaz), C5 2.2HDi '01, Xsara VTS 2.0HD '01i,

Offline Pedro

  • Lexia
  • Admin
  • *****
  • Wiadomości: 1430
  • Reputacja 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • FORUM KLUBOWE
    • Email
  • Model samochodu: C4 Picasso
  • Poj. silnika: 1600
  • Paliwo: Diesel z FAP
  • Rok prod.: 2007
  • Nadwozie: HB
  • Miasto: Kalisz
  • Marka : Citroen
Odp: 2.2 HDi - podciśnienia
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 28, 2016, 11:04:59 am »
Zasada działania elektrozaworu obrazowo.

Zdjęcia
*C4 Picasso 1.6HDi '07 110KM FAP* Mój
*C4 3D 1.6HDi 110KM*Żony
Byłe autka:
GSA 1.3 '82,BX 1.4i '91 ,ZX 1.8i '93 ,ZX 1.4i '96(klima) ,Xantia 1.8i SX '94
XM 3.0 V6 '91(klima,gaz) ,BX 1.9DIESEL '91 ,Xantia 2.1TD '96(klima)
Xantia 1.8i '95(gaz), C5 2.2HDi '01, Xsara VTS 2.0HD '01i,

Offline TomekSaxo

  • Świeżak
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja 0
  • Model samochodu: Saxo, C5
  • Poj. silnika: 2.0 HDI
  • Paliwo: ON, PB
  • Rok prod.: 2003
  • Nadwozie: Combi
  • Miasto: Rybnik
  • Marka : Citroen
Odp: 2.2 HDi - podciśnienia
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2017, 01:27:39 pm »
Witam, czy mógł by ktoś wrzucić obrazek do którego jest legenda ?

Offline Pedro

  • Lexia
  • Admin
  • *****
  • Wiadomości: 1430
  • Reputacja 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • FORUM KLUBOWE
    • Email
  • Model samochodu: C4 Picasso
  • Poj. silnika: 1600
  • Paliwo: Diesel z FAP
  • Rok prod.: 2007
  • Nadwozie: HB
  • Miasto: Kalisz
  • Marka : Citroen
Odp: 2.2 HDi - podciśnienia
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 28, 2017, 07:01:19 pm »
Powinien być widoczny...

Poczytaj jeszcze to https://drive.google.com/file/d/0B7mriH0SgMtnTS1VaHE0S2JFWUk/view?usp=drivesdk
*C4 Picasso 1.6HDi '07 110KM FAP* Mój
*C4 3D 1.6HDi 110KM*Żony
Byłe autka:
GSA 1.3 '82,BX 1.4i '91 ,ZX 1.8i '93 ,ZX 1.4i '96(klima) ,Xantia 1.8i SX '94
XM 3.0 V6 '91(klima,gaz) ,BX 1.9DIESEL '91 ,Xantia 2.1TD '96(klima)
Xantia 1.8i '95(gaz), C5 2.2HDi '01, Xsara VTS 2.0HD '01i,

Offline GrzegorzWo

  • Świeżak
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja 0
  • Witam, nie uzupełniłem tekstu osobistego
  • Model samochodu: C5 MK1
  • Poj. silnika: 2.2
  • Paliwo: diesel
  • Rok prod.: 2002
  • Nadwozie: Breck
  • Miasto: Kraków
  • Marka : Citroen
Odp: 2.2 HDi - podciśnienia
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 02, 2019, 02:45:27 pm »
@Pedro mam pytanie - jaki masz numer OPR Twojej C5, w której rozpracowywałeś podciśnienie? I czy Twoja wajcha od SWIRLa ma namalowane żółte oznaczenie. Chciałem się upewnić, którą wersję SWIRLa posiadasz.

Wygląda na to, że sposób działania SWIRL zależy od wersji modelowej. W wersji do 9100 przy niskich obrotach SWIRL powinien być w pozycji wyjściowej, w wersji od 9101 przy niskich obrotach SWIRL powinien być maksymalnie przekręcony (czyli tak jak opisywałeś).

Druga sprawa, czy dałoby radę zaktualizować zdjęcia i rysunki w tym wątku? Niestety żadne zdjęcie nie jest dostępne.

Dzięki!

Offline Pedro

  • Lexia
  • Admin
  • *****
  • Wiadomości: 1430
  • Reputacja 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • FORUM KLUBOWE
    • Email
  • Model samochodu: C4 Picasso
  • Poj. silnika: 1600
  • Paliwo: Diesel z FAP
  • Rok prod.: 2007
  • Nadwozie: HB
  • Miasto: Kalisz
  • Marka : Citroen
Odp: 2.2 HDi - podciśnienia
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 02, 2019, 08:11:46 pm »
Helo

Różnica w działaniu swirl podyktowana była tym że poprostu była głowica przestawiona odwrotnie klapami, ta druga opcja wystepowala czesciej jak nie zawsze w peugeotach.
Zdjecia faktycznie zniknęły więc postaram się je wrzucić.
Swirl u mnie miał żółty znacznik.
Sam swirl jako gruszka z dźwignią w jednej i w drugiej wersji jest identyczny.
*C4 Picasso 1.6HDi '07 110KM FAP* Mój
*C4 3D 1.6HDi 110KM*Żony
Byłe autka:
GSA 1.3 '82,BX 1.4i '91 ,ZX 1.8i '93 ,ZX 1.4i '96(klima) ,Xantia 1.8i SX '94
XM 3.0 V6 '91(klima,gaz) ,BX 1.9DIESEL '91 ,Xantia 2.1TD '96(klima)
Xantia 1.8i '95(gaz), C5 2.2HDi '01, Xsara VTS 2.0HD '01i,

Offline GrzegorzWo

  • Świeżak
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja 0
  • Witam, nie uzupełniłem tekstu osobistego
  • Model samochodu: C5 MK1
  • Poj. silnika: 2.2
  • Paliwo: diesel
  • Rok prod.: 2002
  • Nadwozie: Breck
  • Miasto: Kraków
  • Marka : Citroen
Odp: 2.2 HDi - podciśnienia
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 02, 2019, 09:38:44 pm »
Lux, dziękuję pięknie za rozwianie wątpliwości. Ja walczę właśnie ze swoją C5. Bazując na Twoich postach sprzed 2-3 lat, czuję się prawie jak doktor nauk podciśnieniowych :)

Dzięki i pozdrawiam!

Offline corriente86

  • Czai bazę
  • **
  • Wiadomości: 81
  • Reputacja 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Email
  • Miasto: Kalisz
Odp: 2.2 HDi - podciśnienia
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 12, 2019, 06:23:33 am »
Może opisz swój problem z C5 to uda się coś pomóc
Jest: Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 H.O. 258 KM 2002 r
Citroen C5 2.2 HDi FAP 133 KM Automat 2001 r
Było:
Peugeot 407 SW 2.0 HDi FAP 136 KM 2006 r
Alfa Romeo SportWagon 156 2.4 JTD 140 KM 2001 r
Citroën Xsara VTS 2.0 HDi 110 KM 2001 r

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne do wykonania...

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Uwaga: ta wiadomość nie zostanie pokazana dopóki nie będzie zaakceptowana przez moderatora.
Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku:
Najcieplejsza pora roku?:
Ile mamy miesięcy w roku?: